New PDF release: The Development of Chess Style

By Max Gms Euwe, John Nunn, Max Euwe

Max Euwe was once the 5th legitimate international champion, and met a few of the different champions in chessboard battles. the following, he assesses the contributions of every to the way in which chess is performed and approached. John Nunn has introduced the e-book absolutely brand new by way of discussing the contributions of Karpoc, Kasparov, and the hot new release of pros and the supercomputers. a brand new variation of Euwe's vintage and instructive journey although chess heritage up-to-date and switched over to algebraic by way of Juhn Nunn, who attracts upon his firsthand adventure of taking part in opposed to Karpov and Kasparov presents and ideal technique to advance an figuring out of the strategies that underpin smooth chess beneficial properties the superior chess video games ever performed

Show description

Read or Download The Development of Chess Style PDF

Similar games: chess books

Get Chess Secrets: The Giants of Power Play PDF

Chess secrets and techniques is a chain of books which discover the mysteries of crucial facets of chess: procedure, assault, starting play and gambits, classical play, endgames and education. In each one ebook the writer stories a couple of nice avid gamers from chess heritage who've excelled in a selected box of the sport and who've undeniably inspired those that have undefined.

Extra info for The Development of Chess Style

Example text

F3 L’abile manovra di regina eseguita da Reshevsky ha indotto un indebolimento, cui ne seguirà subito un altro. Il B. rifiuta il cambio delle regine, non avendo intenzione di giocare un finale dove si ritroverebbe con dei pedoni sospesi. Tdc1 Il B. deve assolutamente trasferire l’alfiere - via c1 - in f4 e quindi in e5. Tc7 non è possibile. Tc1, sebbene la partita del B. sia già da tempo compromessa. In questo caso il N. avrebbe dovuto portare il cavallo in d6, continuando l’assalto contro i pedoni sospesi.

Prepara un attacco contro il pedone ‘d’, ma la pratica ha dimostrato che non è consigliabile catturarlo con la regina, perché in d6 la donna risulterebbe esposta agli attacchi avversari e presto o tardi dovrà battere in ritirata: quindi il campo nemico deve essere invaso con un pezzo di minor valore. f3, il B. difende il pedone e4, mentre la diagonale dell’alfiere in fianchetto viene chiusa solo temporaneamente. Td2 Con questo cambio nel centro il N. apre la diagonale al proprio alfiere in fianchetto, in modo da mettere sotto osservazione la casa d4; ben presto egli attaccherà anche il pedone e4 con la torre e il cavallo.

Ac4. La mossa di Keres non è stata mai giocata in un torneo importante e qualcosa deve aver spinto il GM estone a proporla qui a Zurigo. Risulta giocabile? Apparentemente non è peggiore di qualsiasi altra; in ogni caso Keres l’ha utilizzata tre volte in questo torneo e ha perso solo mezzo punto: questo depone a suo favore. Dxd4 Il B. ha guadagnato un tempo per sviluppare la regina, ma il N. Cc6. bxc3 non sembra essere una buona idea, dato che il pedone f7 è destinato a cadere. e4 contro Keres, memori di questa partita.

Download PDF sample

Rated 4.46 of 5 – based on 47 votes

admin